18 de gener, 2009

El Matagalls des de Coll Formic (Osona)

Situació: Osona, Montseny.
Inici: Coll Formic 1104m.
Horari: unes 3 hores (sense neu menys).
Desnivell: uns 550m.
Alçada màxima: 1697m.



Encara no m’ho puc creure! Miro el temps a la tele i en Dani Ramírez, el meteoròleg, diu que a dalt del Montseny hi ha entre un i dos metres de neu. Em falten braços i cames per preparar la motxilla i les raquetes.
Ens hi apropem el diumenge, però sembla que mig país va veure el temps i ha tingut la mateixa idea (m’ho podia haver imaginat). Coll Formic està completament embussat i no ens queda més remei que fugir altre cop cap a casa.


La ruta pas a pas

Entre setmana, el Montseny és més tranquil. Aparco el cotxe a Coll Formic (1144m), hi ha gent, però no es pot comparar a la multitud del cap de setmana.
Pujo per les escales cap al monolit en record de les víctimes dels carlins. Una mica més amunt, a la pista de terra, un pal indicador assenyala la ruta a seguir per pujar el Matagalls. El camí no té perdua, a part de les marques del GR, la munió de traces d’esquis i raquetes m’indiquen la direcció a seguir.
A la sortida del bosc, ja hi ha prou neu per posar-me les raquetes. Pujo per la carena dels Roures cap a la torre d’alta tensió.

Paso per sota i m’arribo fins al turó d’en Besa (1394m) on hi ha una cabana. Ara la ruta es dirigeix cap a l’est.
Arribo al pla de la Barraca i enfilo amunt pel dret cap el turó Gros de Santandreu (1542m). Des d’aquí, seguint la carena, arribo a dalt del Matagalls (1696m) on hi ha un creu enorme. Fa un solet esplèndid, i em quedo una bona estona al cim, fent algunes fotos i menjant algun que altre “pastelito”.

La baixada, evidentment, es pot fer pel mateix lloc. Jo però, prefereixo canviar la ruta. Baixo pel Pla de les Saleres Velles fins al pla dels Ginebres i des d’allà, pel dret, baixo fins a tornar a trobar el pla de la Barraca. Ara ja només he de desfer el camí de pujada fins el coll Formic.